Produktutveckling – Digitaliseringens väg till framgång

Min presentation på TU:s analysdag den 31 januari 2019 finns här. Slutsatser i stora drag:

  • Fokusera inte på digital transformation, utnyttja istället digitaliseringens möjligheter att på ett kostnadseffektivt sätt utveckla nya produkter.
  • Håll kontinuerlig kontroll på täckningsbidraget för respektive produkt. Det är till en början ett ganska krävande arbete men förenklar i det långa loppet prissättning, produktutbud, produktutveckling och strategiarbete.
  • Satsa först och främst på de produkter som ger högst TB, och behåll givetvis alla produkter som ger ett positivt TB.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: