Fyra tips för en bättre annonsaffär

1️⃣ Bjuda in era annonsörer till workshops, utbildningar och seminarier (webinar) på samma sätt som Facebook / Google gör idag. Ta gärna med företagsledning både hos er och hos kunderna.

2️⃣ Djupintervjua några va era viktigaste annonsörer (går bra via telefon). Kartlägg hur de resonerar om medieval idag och framöver, hur de fördelar sin budget och hur de anser att medieföretaget kan förbättra sin service. Erfarenheten är att de gärna delar med sig.

3️⃣ Satsa på en rejäl utbildningsinsats av alla som arbetar med försäljning. Vad som krävs idag är en marknadsledande kompetens i nivå med med Google / Facebook för att i digitaliseringens tider visa på effekt och kunna vara medierådgivare för kunder gällande marknadsföring i både egna och konkurrerande kanaler.

4️⃣ Samarbeta mera! Medieföretagen behöver visa en enad front, utnyttja den samlade kompetensen inom branschen och ta fram ett antal gemensamma aktiviteter.

Vill du diskutera aktiviteterna eller ta del av ett workshops-paket som vi har tagit fram för säljare, säljledare och analytiker i samarbete med en rad experter inom marknadsföring och effektmätningar? Hör av dig!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: