Nyhetsmedia-koncernerna överens om gemensamma valutor och mätmetoder för att visa hur många de når i olika kanaler

Alla större nyhetssajter och dagstidningar i Sverige med Bonnier och Schibsted i spetsen har nått en överenskommelse om att använda gemensamma valutor och presentera fakta på ett enhetliga sätt på annonswebbar, på publika sajter och i övrigt säljmaterial som stöd för våra kunders marknadsföringsbeslut. I ett samordningsprojekt med fokus på att som bransch stärka annonsaffären under hösten 2020 har vi tagit fram ett gemensamt dokument som kommer att presenteras i samarbete med TU så fort juristerna har granskat det.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: