Fack- och branschtidningar går från att ge ut en tidning till att bli ett kunskapscentrum för branschen


Några exempel på vad vi kan hjälpa dig och din fack-, bransch eller organisationstidning med på den resan:

  • Utveckla tidningens sajt som gör att läsarna stannar och återkommer
  • Införa en digital publiceringsstrategi – när ska nyheter och artiklar publiceras digitalt? Ska vissa artiklar endast vara tillgängliga för prenumeranter?
  • Införa och anpassa nyhetsbrev, när de publiceras, innehåll, hur de kan driva trafik till sajten och prenumeranter
  • Ta fram attraktiva och anpassade prenumerationserbjudanden för att säkra läsarunderlaget framöver
  • Göra det enkelt att bli prenumerant, registrering och betalning direkt på sajten
  • Genomföra läsarundersökningar, föra dialog med fokusgrupper, göra djupintervjuer med läsare för att utveckla tidningens innehåll
  • Utveckla tidningens form och och effektivisera tidningens produktion
  • Att bli ett attraktivt annonsorgan och en marknadsföringsplats för branschen i alla kanaler. Ta fram digitala annonsformat som ger störst effekt.
  • Sökoptimering och bli en kunskapsbank för branschen. Se till att Google hittar allt material som ni publicerar bättre
  • Bli branschens centrum för jobb&karriär
  • Utnyttja sociala medier till att driva trafik till sajten och prenumeranter
  • Införa enkla effektiva arbetssätt och IT-lösningar
  • Hantera upphandling och projektledning vid utveckling av sajt och övrig teknik

Digitalisering och medieutveckling ger möjligheter men kräver samtidigt utvecklingsarbete och affärsutveckling. Våga satsa nu, alternativet om ingenting görs är att det långsamt men säkert går nedåt

Intresserad? Slå oss en signal eller fyll i kontaktformuläret så kontaktar jag dig.

Håkan Helander
hakan.helander@paragram.se
+46 70 634 91 11

%d bloggare gillar detta: