Vår grundsyn

Så blir din branschtidning framgångsrik

Gå från papperstidning till varumärke

Sätt varumärket i fokus när papperstidning, webbsajt, nyhetsbrev och andra kanaler utnyttjas utifrån sin respektive styrka.

Självständig journalistik

Självständig journalistik om branschens viktigaste frågor är självklart för fristående branschtidningar, men gäller alla branschtidningar, även föreningarnas medlemstidningar.

Finnas där läsarna finns

Dagens och morgondagens läsare och prenumeranter kan välja att läsa tidningens innehåll i den kanal som passar dem bäst. Se till att allt innehåll finns tillgängligt digitalt och inför en betalvägg så att en stor del av innehållet endast är tillgängligt för medlemmar och prenumeranter. 

Branschens marknadsplats

Se till att ha bra service till branschens annonsörer med ett brett utbud av marknadsföringsalternativ både i print och digitalt så att de kan nå önskade målgrupper inom branschen med olika budskap.

Branschens kunskapscentrum

De som inte hittas av Google finns inte! Skapa artikelarkiv, sökbara e-tidningar, faktamaterial och en Google-anpassad sajt.

Våga satsa nu

Alternativet om ingenting görs är att det långsamt men säkert går nedåt. Digitalisering och medieutveckling ger möjligheter men kräver samtidigt utvecklingsarbete och affärsutveckling. Det kostar, men är en god investering.